Koululaisen kestävyyskunnon kehittäminen koulutus

Move! mittausten 2020 tulosten julkistamistilaisuus:
Suurella joukolla oppilaita kestävyyskunto on terveyttä ja toimintakykyä mahdollisesti haittaavalla tasolla, jolloin heillä voi olla vaikeuksia selviytyä väsymättä arjen toiminnoista.

Lasten ja nuorten liikkumissuositukset:
7-17 -vuotiaiden on hyvä liikkua viikon jokaisena päivänä ja suurimman osan liikkumisesta tulee olla kestävyystyyppistä.  Kestävyystyyppinen liikunta saa elimistössä aikaan fysiologisia muutoksia ja terveys-vaikutuksia, jotka ovat sydänterveyden kannalta vaikuttavia.

Koululaisen kestävyyskunnon kehittäminen koulutus



Kenelle?   
* Keski-Suomen koulujen 4., 5. ja 6. luokan luokanopettajille sekä kaikille asiasta kiinnostuneille      

Milloin ja missä? 
* Keskiviikkona 25.8. klo 15.00 – 18.00 Keski-Suomen Liikunnan koulutustilat (Onkapannu 2, 40700 Jyväskylä ) + Laajavuoren maastossa

Koulutuksen sisältö:
* Kestävyysominaisuuden kehittämisen lainalaisuudet
* Kestävyyden kehittäminen oppilaiden ikä ja
yksilölliset erot huomioiden
* Oppilaiden kestävyyskunnon rakentaminen johdonmukaisesti edeten
* Vinkkejä käytännön harjoituksiin
* Omaehtoiseen liikuntaan kannustaminen
* Juoksuntekniikasta ja lihaskuntoharjoittelusta

Koulutuksessa on teoriaopetusta sekä käytännön harjoituksia.

Miten pääsee mukaan?
Ilmoittaudu 18.8. klo 14.00 mennessä. Koulutukseen otetaan 15 ensin ilmoittautunutta.

Ilmoittautuminen koululaisen kestävyyskunnon kehittäminen koulutukseen